ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

1ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΓ. Ι. ΡΕΝΤΗ

«ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ»


Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης-4

    

    Τηλ.    210  -   4822814                                                                                              

    FAX   210   -   4836206                                                                                        

    e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.     

      

 

                      ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ



1ο Γυμνάσιο Αγ. Ι. Ρέντη 

«Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης»


Διεύθυνση Β/Θμιας Εκπ/σης Πειραιά

 

Κωδικός Σχολείου (ΥΠAIΘ)

0501914

                                                                ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Έδρα σχολείου (ταχυδρομική διεύθυνση)

Φλέμιγκ και Μανδηλαρά 14 .

18233 Άγ. Ι. Ρέντης

Τηλέφωνο

2104822814

Ηλεκτρονική διεύθυνση

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Ιστότοπος

https://1gym-ag-ioann.att.sch.gr/

Διευθύντρια

Τσέντζου Βασιλική

Υποδιευθύντρια  Α΄

Σταθή Ελένη

Υποδιευθύντρια  Β΄

Πυρρώτη Βασιλική

Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων


Γρηγοριάδη Σταυρούλα

 

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022-2023

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων και βασίζεται στις αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Σχολείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας. Η συμμετοχή οποιουδήποτε ατόμου στη σχολική ζωή σημαίνει αυτόματα την ανεπιφύλακτη αποδοχή και σχολαστική τήρηση του σχολικού κανονισμού, στο σύνολό του. Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού. 

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση  της Διευθύντριας του Σχολείου, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, του προεδρείου του δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου του Σχολείου και του εκπροσώπου του Δήμου .  

ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ  ΜΑΘΗΤΕΣ

Προσέλευση – παραμονή στο Σχολείο και αποχώρηση από αυτό.

Ωράριο λειτουργίας του σχολείου:

 

ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ 

ΩΡΕΣ

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΟΣ

08:15 – 09:00

09:05 – 09:50

10΄

10:00 – 10:45

10΄

10:55 – 11:40

10΄

11:50 – 12:35

10΄

12:40 – 13:20

13:25 – 14:00

 

 

Προσέλευση στο Σχολείο: 

Η λειτουργία του Σχολείου αρχίζει με την πρωινή συγκέντρωση στις  08:15 π.μ.. Οι μαθητές οφείλουν να βρίσκονται στην αυλή του Σχολείου πέντε (05) λεπτά πριν χτυπήσει το κουδούνι. Η συμμετοχή στην πρωινή συγκέντρωση του Σχολείου είναι υποχρεωτική.  

Με γνώμονα την παιδαγωγική αρχή ότι το μάθημα δεν πρέπει να διακόπτεται τόσο λίγο μετά την έναρξη της πρώτης ώρας  όσο και κατά τη διάρκεια των ενδιάμεσων ωρών, γιατί έτσι διαταράσσεται η ομαλή διεξαγωγή του, μαθητής που καθυστερεί να παρουσιαστεί την πρώτη διδακτική ώρα μέχρι δέκα λεπτά από την έναρξή της θα ελέγχεται για την καθυστέρηση από την Διευθύντρια ή των Υποδιευθυντριών ή εντεταλμένο εκπαιδευτικό και αναλόγως θα εφοδιάζεται με σημείωμα εισόδου. Εάν η καθυστέρηση είναι μεγαλύτερη των δέκα λεπτών, ο μαθητής θα εισέρχεται στην αίθουσα διδασκαλίας, μόνο εφόσον του επιτραπεί η είσοδος από τον διδάσκοντα. 

Σε περίπτωση που δεν του επιτραπεί, θα παραμένει στον χώρο υποδοχής έξω από το γραφείο των καθηγητών  επιτηρούμενος από τον ευρισκόμενο στο γραφείο διδασκόντων εκπαιδευτικό και θα εισέρχεται στην αίθουσα διδασκαλίας τη δεύτερη διδακτική ώρα εφοδιασμένος με το σχετικό  σημείωμα εισόδου.

Ο μαθητής οφείλει όλες τις διδακτικές ώρες να εισέρχεται στην αίθουσα διδασκαλίας χωρίς καμία αδικαιολόγητη καθυστέρηση και να κάθεται στην καθορισμένη από τον διδάσκοντα θέση. Αν υφίσταται προσωπική ανάγκη, ενημερώνει σχετικά τον διδάσκοντα, ο οποίος αποφαίνεται επί του αιτήματος και ενημερώνει επ’ αυτού την Διευθύντρια. Στις περιπτώσεις όμως που μαθητής αδικαιολόγητα δεν προσέρχεται έγκαιρα στην αίθουσα διδασκαλίας ή αποφεύγει να εισέλθει, καταγράφεται ως απών στο απουσιολόγιο και παραπέμπεται στην Διευθύντρια.

Παραμονή στο σχολείο

 Οι μαθητές πρέπει να εισέρχονται στην τάξη αμέσως μόλις χτυπήσει το κουδούνι. Εφόσον εισέλθει ο διδάσκων στην αίθουσα διδασκαλίας ο μαθητής εισέρχεται μόνο εφόσον του επιτραπεί η είσοδος από τον διδάσκοντα. Οι θέσεις των μαθητών μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας καθορίζονται σε συνεργασία με τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος. Αλλαγή θέσης επιτρέπεται μετά από συνεννόηση με τον διδάσκοντα καθηγητή. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων κανένας μαθητής, από τους προσελθόντες στο σχολείο, δεν επιτρέπεται να απουσιάζει αδικαιολόγητα από την αίθουσα διδασκαλίας. Δεν επιτρέπεται η κατανάλωση φαγητού, καφέ και αναψυκτικού στην αίθουσα διδασκαλίας

Αποχώρηση από το σχολείο 

Οι μαθητές σε καμία περίπτωση δεν αποχωρούν από το σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας / κηδεμόνας, για να προσέλθει στο σχολείο και να παραλάβει το παιδί του  . Αν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν από τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει τη Διεύθυνση του σχολείου. 

Η αποχώρηση του μαθητή από το σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων γίνεται μόνο για εξαιρετικά σοβαρούς λόγους με γραπτή άδεια από τον Διευθύντρια και πάντα μετά από επικοινωνία με τους γονείς.

Οι μαθητές του σχολείου που έχουν ολοκληρώσει την παρακολούθηση του ημερήσιου προγράμματος μαθημάτων υποχρεούνται να αποχωρούν από το σχολείο αμέσως και να απομακρύνονται από αυτό χωρίς θορύβους και χωρίς καμία καθυστέρηση. Σε περίπτωση που παραμείνουν έξω από το σχολείο σε ώρες λειτουργίας του είτε ασχημονώντας είτε παρακωλύοντας διεξαγωγή μαθήματος είτε ενοχλώντας με οποιονδήποτε τρόπο, θα αντιμετωπίζονται σύμφωνα με τις προβλεπόμενες από την ισχύουσα νομοθεσία σχολικές κυρώσεις. 

Επίσης, οι μαθητές του σχολείου απαγορεύεται να συζητούν με οποιονδήποτε βρίσκεται έξω από το κιγκλίδωμα του προαυλίου.  

 

Φοίτηση

 Φοίτηση: 

Η φοίτηση των μαθητών/ριών, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, είναι καθήκον και υποχρέωση τους. Η συμμετοχή τους οφείλει να είναι τακτική, ενεργός και συστηματική. Η ελλιπής φοίτησή τους, και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και την πρόοδό τους.

 

Απουσίες. 

Το όριο των αδικαιολόγητων απουσιών κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους είναι συνολικά 114 απουσίες. Καταργείται η διάκριση των απουσιών σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες. 

Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητή/τριας εφόσον το σύνολο των απουσιών δεν υπερβαίνει τις εκατόν δεκατέσσερις (114). 

Ανεπαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητή/τριας που σημείωσε πάνω από 114 απουσίες. Στην περίπτωση αυτή ο μαθητής-τρια επαναλαμβάνει την τάξη. 

Οι πάνω από τις 114 απουσίες δικαιολογούνται μόνο αν οφείλονται σε σοβαρές ασθένειες, χρόνιες παθήσεις και έκτακτα σοβαρά περιστατικά που απαιτούν συνεχή παραμονή σε νοσοκομείο ή επαναλαμβανόμενες επισκέψεις σε νοσοκομείο, όπως περιγράφονται στη σχετική Υπουργική Απόφαση και δεν υπερβαίνουν τις είκοσι (20) ημέρες.  Οι απουσίες δικαιολογούνται με αίτηση που συμπληρώνει στο Σχολείο ο γονέας/ κηδεμόνας προσκομίζοντας ιατρική γνωμάτευση.  Οι αιτήσεις γίνονται δεκτές μέσα σε δέκα (10) εργάσιμες ημέρες από την επιστροφή του/της μαθητή/τριας στο Σχολείο. Πέραν των δέκα ημερών η δικαιολόγηση των απουσιών είναι εκπρόθεσμη. Δεν  δικαιολογούνται  λοιπόν απουσίες των παιδιών  παρά μόνο όταν οι απουσίες του παιδιού οφείλονται σε ασθένεια με ιατρική γνωμάτευση. 

    Οι κηδεμόνες των μαθητών/τριών, επιβάλλεται να ενημερώνουν άμεσα το Σχολείο για κάθε απουσία του παιδιού . Το ίδιο και οι υπεύθυνοι των τμημάτων θα ενημερώνουν   με κάθε πρόσφορο μέσο [τηλεφώνημα, e-mail, sms ή επιστολή] και θα φροντίζουν να πληροφορούνται τους λόγους απουσίας των μαθητών/τριών. Η ενημέρωση από τους υπευθύνους των τμημάτων θα γίνεται για κάθε ημέρα απουσίας του παιδιού, εντός της εβδομάδας που σημειώθηκε. 

Σε περίπτωση που μαθητής/τρια απουσιάσει τρεις συνεχόμενες ημέρες ή πραγματοποιήσει τριάντα (30) συνολικά απουσίες, ο υπεύθυνος του τμήματος θα επικοινωνεί άμεσα με  τους γονείς και παράλληλα θα ενημερώνει την Διευθύντρια του σχολείου. Για την αμφίδρομη αυτή ενημέρωση (γονείς - Σχολείο)   ζητήθηκε να αποδεχθούν οι γονείς και κηδεμόνες την τηλεφωνική αλλά και την ηλεκτρονική ενημέρωσή   (μέσω  e-mail), ειδικά για θέματα φοίτησης, όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία.

 

Υπεύθυνοι τμημάτων

Α1

ΚΟΠΕΛΙΑ  ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ

Α2

ΙΑΤΡΟΥ  ΕΛΠΙΔΑ

Α3

ΚΡΑΟΥΝΑΚΗΣ  ΜΙΧΑΗΣ

Α4

ΓΚΑΤΖΟΥΝΑ  ΔΗΜΗΤΡΑ

Α5

ΠΑΝΟΥΣΙΟΠΟΥΛΟΥ

Β1

ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ  ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

Β2

ΜΑΥΡΟΜΑΤΙΔΟΥ   ΚΥΡΙΑΚΗ

Β3

ΚΑΤΣΑΡΩΝΑΣ  ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Β4

ΡΟΒΙΘΑΚΟΥ   ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

Β5

ΜΑΥΡΟΜΜΑΤΗΣ  ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Γ1

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΟΥ   ΣΩΤΗΡΙΑ

Γ2

ΣΤΑΜΟΥΛΗΣ  ΛΑΥΡΕΝΤΙΟΣ

Γ3

ΠΑΧΝΗ   ΒΑΣΙΛΙΚΗ

Γ4

ΚΟΝΤΟΛΕΩΝ  ΓΕΩΡΓΙΑ- ΑΝΘΗ

Γ5

ΛΙΓΝΟΥ ΑΡΓΥΡΩ

 

Διαδικασίες ενημέρωσης μαθητών, γονέων και κηδεμόνων

 

 Η ενημέρωση μαθητών και γονέων/κηδεμόνων γίνεται με τους εξής τρόπους:

 ∙ Μέσω του ιστοτόπου του σχολείου. 

∙ Με ενημερωτικά σημειώματα ή / και βεβαιώσεις για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών εκδρομών, για την παρακολούθηση εκπαιδευτικών θεαμάτων κ.λπ. 

∙ Τηλεφωνικώς, σε έκτακτες περιπτώσεις

. ∙ Με την επίσκεψη των γονέων/κηδεμόνων στο σχολείο κατά τις προγραμματισμένες από τον Σύλλογο Διδασκόντων ημέρες και ώρες.

 

 

Σχολική Ζωή

 

Σχολικοί χώροι 

Η συνεργασία όλων είναι απαραίτητη, για να διατηρηθεί ένα καθαρό και ευχάριστο σχολικό περιβάλλον, κατάλληλο για μάθηση. Για την επιτυχία αυτού του σκοπού οι μαθητές:

 ♣ Σέβονται την κινητή και ακίνητη περιουσία του Σχολείου καθώς και το φυσικό περιβάλλον της αυλής του Σχολείου

. ♣ Δεν ρυπαίνουν τον σχολικό χώρο, δεν γράφουν σε θρανία και τοίχους, χρησιμοποιούν τα καλάθια απορριμμάτων. 

♣ Διατηρούν το θρανίο τους καθαρό, σε άριστη κατάσταση. . 

Επισημαίνεται ότι, μαθητής που προκαλεί φθορά στην περιουσία του Σχολείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του.

Διάλειμμα 

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/ριες οφείλουν να βγαίνουν στον αύλειο χώρο, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός στις αίθουσες διδασκαλίας και στους διαδρόμους και να μειώνεται η πιθανότητα ατυχημάτων. Με την ολοκλήρωση κάθε διδακτικής ώρας, ο/η εκπαιδευτικός εξέρχεται τελευταίος/α, αφού κλειδώσει την αίθουσα. Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζονται από το Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών οι πλέον κατάλληλοι χώροι για την παραμονή των μαθητών/ριών. Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού, ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων αλλά και χρόνος ικανοποίησης σωματικών αναγκών (φαγητό, νερό, τουαλέτα).  

Επίσης, κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων αναμένεται όλοι οι μαθητές να χαρακτηρίζονται από ευδιαθεσία, ηρεμία και ομαδικότητα. Στο πλαίσιο αυτό, οφείλουν να μην προκαλούν καταστάσεις εξευτελισμού της προσωπικότητας, εκφοβισμού ή ακραίων αστεϊσμών εις βάρος συμμαθητών τους, φαινόμενα που εκτός των άλλων συνδέονται με επιθετικές καταστάσεις. Ακόμη, δεν επιτρέπεται να παίζουν επικίνδυνα για τη σωματική τους ακεραιότητα παιχνίδια, όπως το κυνηγητό. Για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζουν κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, απευθύνονται στους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς. Παιχνίδια με μπάλες στην αυλή δεν επιτρέπονται .

 

Εμφάνιση 

Η εμφάνιση των μαθητών/τριών οφείλει να χαρακτηρίζεται από ευπρέπεια. Θα πρέπει να αποφεύγονται φαινόμενα επίδειξης∙ οι υπερβολές δεν συνάδουν με τη μαθητική ιδιότητα.

Ειδικότερα στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής απαιτούνται αθλητική φόρμα και κατάλληλα αθλητικά παπούτσια. Σε αντίθετη περίπτωση, ο μαθητής/η μαθήτρια δεν θα γίνεται δεκτός/ή στο μάθημα και θα καταχωρίζεται απουσία.

 

 

Συμπεριφορά - Δικαιώματα – Υποχρεώσεις

Η  Διευθύντρια 

  • Είναι υπεύθυνη, μαζί με τους εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του σχολείου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών. 
  • Ενημερώνει τον Σύλλογο των Διδασκόντων/ουσών για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του Σχολείου και την εφαρμογή των προγραμμάτων εκπαίδευσης. 
  • Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/ουσών και των μαθητών και είναι υπεύθυνος, σε συνεργασία με τους διδάσκοντες, για την τήρηση της πειθαρχίας. 
  • Απευθύνει στους διδάσκοντες, όταν είναι απαραίτητο, συστάσεις σε πνεύμα συναδελφικής αλληλεγγύης.
  • Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωση φθοράς.

Οι εκπαιδευτικοί 

 ♣ Διασφαλίζουν την ασφάλεια και την υγεία των μαθητών εντός του σχολείου, καθώς και κατά τις σχολικές εκδηλώσεις και εκδρομές. 

  ♣ Διδάσκουν στους μαθητές τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα σύμφωνα με το ισχύον πρόγραμμα σπουδών και να διαπαιδαγωγούν και εκπαιδεύουν τους μαθητές σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους του εκπαιδευτικού μας συστήματος, με την καθοδήγηση των ΣEE και των Στελεχών της διοίκησης της εκπαίδευσης. 

♣ Προετοιμάζουν το μάθημα της ημέρας έτσι ώστε να κινεί το ενδιαφέρον των μαθητών και να εφαρμόζουν σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας, με βάση τις ανάγκες των μαθητών και τις ιδιαιτερότητες των γνωστικών αντικειμένων. 

♣ Αξιολογούν αντικειμενικά την πρόοδο και την επίδοση των μαθητών και ενημερώνουν σχετικά τους γονείς ή κηδεμόνες καθώς και τους ίδιους τους μαθητές. 

♣ Είναι συνεπείς στην προσέλευσή τους στο σχολείο και στην ώρα έναρξης και λήξης των μαθημάτων. 

♣ Εκπαιδευτικός που απουσιάζει αναπληρώνεται σύμφωνα με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων από τον αναγραφόμενο στο ωρολόγιο πρόγραμμα διδασκαλίας εκπαιδευτικό. Η αναπλήρωση έχει τη μορφή είτε μαθήματος είτε απασχόλησης των μαθητών, κατά την κρίση του εντεταλμένου εκπαιδευτικού.

♣ Συνεργάζονται με τη Διευθύντρια, τους γονείς και τους αρμόδιους ΣΕΕ για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών. 

♣ Συμβάλλουν στην επιτυχία όλων των εκδηλώσεων που οργανώνονται από την τάξη και το Σχολείο. 

 ♣ Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας, συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών και τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη διαγωγή και την επίδοση των παιδιών τους.  

Οι Μαθητές 

Απαγορεύεται κάθε είδος βίας, λεκτικής, σωματικής, ψυχολογικής ή άλλης μορφής. 

Οι μαθητές πρέπει: 

∙ Να επιδεικνύουν σεβασμό, με τα λόγια και τις πράξεις τους, προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας.

 ∙ Να αποδέχονται ότι κάθε μάθημα έχει ιδιαίτερη παιδευτική αξία και να αποδίδουν στο καθένα την απαιτούμενη προσοχή. 

∙ Να συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου, θετικού, συνεργατικού, συμπεριληπτικού και εποικοδομητικού σχολικού κλίματος.

 ∙ Να προσέχουν και να διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους του σχολείου, δεδομένου ότι η προστασία του σχολικού κτηρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων. Οποιαδήποτε βλάβη ή ζημιά ενδεχομένως προκαλούν πρέπει να επιδιορθώνεται με ευθύνη του υπαιτίου. 

  • Η επιλεκτική παρακολούθηση μαθημάτων κατά τις ενδιάμεσες διδακτικές ώρες δεν επιτρέπεται.

  ∙ Για κανένα λόγο κανείς μαθητής/τρια δεν επιτρέπεται να απομακρύνεται από τον χώρο του σχολείου, παρά μόνο μετά από άδεια της διεύθυνσης του σχολείου και μετά από επικοινωνία με τους γονείς, οι οποίοι θα πρέπει να δηλώνουν την παρουσία τους στη διεύθυνση του σχολείου. Δεν επιτρέπεται για οποιονδήποτε λόγο να παραλάβουν το παιδί τους (πριν το πέρας του προγράμματος) χωρίς να το γνωρίζει η διεύθυνση του σχολείου.

  ∙ Να προσπαθούν να λύνουν τις μεταξύ τους αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο,  ακολουθώντας διαδοχικά τα εξής βήματα: 

1. Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με αυτόν με τον οποίο έχουν τη διαφορά. 

2. Απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τμήματος ή στον/στην Σύμβουλο Σχολικής Ζωής. 

3. Απευθύνονται στην Διευθύντρια. 

∙ Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς, να αντιδρούν αμέσως ακολουθώντας τα προαναφερόμενα βήματα.

 ∙ Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων να τηρούν τους κανόνες της τάξης. 

∙ Να συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή διδακτική διαδικασία και να μην παρακωλύουν τη διδασκαλία, σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών τους στη μάθηση.

 ∙ Να απευθύνονται στους εκπαιδευτικούς και στη Διεύθυνση του σχολείου και να ζητούν τη βοήθειά τους για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και παρεμποδίζει την ήρεμη και αποδοτική σχολική ζωή και πρόοδό τους. 

∙ Σε περίπτωση ασθένειας εάν ο μαθητής / η μαθήτρια προσέλθει στο σχολείο συνιστάται η χρήση μάσκας προστασίας (προαιρετικά).

∙ Όταν υπάρχει ανάγκη, να επικοινωνούν με τους γονείς τους μέσω του τηλεφώνου του σχολείου, αφού ζητήσουν σχετική άδεια.

 ∙ Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές, αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός σχολείου, να ακολουθούν πιστά τις οδηγίες των συνοδών εκπαιδευτικών και να συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια. 

∙ Να μην καταστρέφουν τα σχολικά βιβλία, τα οποία είναι πνευματικά δημιουργήματα και παρέχονται δ ∙ Να απευθύνονται 

∙ Απαγορεύεται αυστηρά η ρίψη αντικειμένων πάσης φύσεως  στους χώρους και στον αύλειο χώρο του ΕΠΑΛ και του ΕΕΕΚ καθώς και η συνομιλία με τους μαθητές των σχολείων αυτών. 

Περιορισμοί – Απαγορεύσεις 

Α. Κινητά τηλέφωνα, συσκευές ήχου και εικόνας, έντυπο υλικό 

Η κατοχή και η χρήση από τους μαθητές κινητών τηλεφώνων στον χώρο του σχολείου απαγορεύεται αυστηρά, γιατί δε συμβάλλει στη δημιουργία ήρεμου παιδαγωγικού κλίματος, αποσυντονίζει την τάξη και αποσπά την προσοχή των μαθητών κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Άλλωστε, το σχολείο με τα τηλεπικοινωνιακά μέσα που διαθέτει μπορεί να υποστηρίξει επαρκώς την ανάγκη τηλεφωνικής επικοινωνίας όλων των μαθητών με το οικογενειακό τους περιβάλλον.

1. Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα εντός του σχολικού χώρου σε καμία περίπτωση.

2. Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους εκτός από κινητά τηλέφωνα και οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου εντός του σχολικού.

Επίσης, τα καταγεγραμμένα και αποθηκευμένα ηχητικά ή οπτικά δεδομένα θα καθίστανται   αυτοδικαίως ελέγξιμα από το σχολείο, προκειμένου να προστατεύεται η προσωπικότητα του καταγεγραμμένου ατόμου

 Στην περίπτωση που  μαθητής  κάνει χρήση κινητού τηλεφώνου στον χώρο του σχολείου, το κινητό του θα παραδίδεται στη Διευθύντρια η οποία θα ενημερώνει τους γονείς/κηδεμόνες να έρθουν ΟΙ ΙΔΙΟΙ να το παραλάβουν. 

  • . Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να φέρνουν μαζί τους στο σχολείο τράπουλες, επιτραπέζια παιχνίδια πάσης φύσεως, μπάλες, μπαλάκια και άλλα αντικείμενα που ενδέχεται να αναχθούν σε αφορμές διεκδίκησης και προστριβής μεταξύ τους.
  • . Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να φέρνουν μαζί τους στο σχολείο αιχμηρά αντικείμενα, δυναμιτάκια, βεγγαλικά.

Β. Κάπνισμα - Οινοπνευματώδη ποτά - Εξαρτησιογόνες ουσίες 

Το σχολείο θεωρεί παιδαγωγικά ορθό να αποδοκιμάζει και να μην επιτρέπει το κάπνισμα, την κατανάλωση οινοπνευματωδών ποτών και τη χρήση άλλων εξαρτησιογόνων ουσιών από τους μαθητές στον χώρο του σχολείου, δεδομένου ότι, όπως έχει αποδειχθεί επιστημονικά, αν οι επιβλαβείς αυτές συνήθειες αρχίσουν στις μαθητικές ηλικίες, πιθανότατα θα εδραιωθούν διά βίου. Επιπρόσθετα, η απαγόρευση του καπνίσματος σε εκπαιδευτικούς χώρους έχει νομοθετηθεί, ισχύει και η σχετική παράβαση θα επιφέρει τις προβλεπόμενες από την ισχύουσα νομοθεσία σχολικές κυρώσεις. 

Γ. Ασφάλεια και εσωτερικοί χώροι 

Για να ελαχιστοποιούνται οι κίνδυνοι τραυματισμών κατά τη συνύπαρξη όλων στο σχολικό κτήριο, δε χρησιμοποιούνται καταχρηστικά οι εσωτερικοί χώροι του σχολείου (διάδρομοι, σκάλες και λοιποί κοινόχρηστοι χώροι) για τρέξιμο ή άλλες παιγνιώδεις εκδηλώσεις. H χρήση του ανελκυστήρα από τους μαθητές απαγορεύεται. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται μόνο όταν κάποιος μαθητής αντιμετωπίζει αποδεδειγμένα πρόβλημα μετακίνησης. Στην περίπτωση αυτή, εφόσον κρίνεται αναγκαίο για λόγους ασφαλείας, μπορεί να συνοδεύεται από έναν εκπαιδευτικό. Κατάχρηση της μετακίνησης με τον ανελκυστήρα ή εσκεμμένη παρατεταμένη κλήση θα αντιμετωπίζεται σύμφωνα με τις προβλεπόμενες από την ισχύουσα νομοθεσία σχολικές κυρώσεις.

 Δ. Αντιγραφή σε γραπτές δοκιμασίες 

 Στους μαθητές που  μετέρχονται τέτοιες μεθόδους επιβάλλονται οι προβλεπόμενες από την εκπαιδευτική νομοθεσία σχολικές κυρώσεις. 

 Ε. Τιμητικές διακρίσεις

 Στους μαθητές που διακρίνονται για την επίδοσή τους στα μαθήματα απονέμονται τιμητικές διακρίσεις (βραβεία και αριστεία) από το Υπουργείο Παιδείας. Επίσης, απονέμονται ιδιαίτερες τιμητικές διακρίσεις σε μαθητές για πράξεις που εκφράζουν ασύνηθες πνεύμα ανιδιοτέλειας και φιλαλληλίας. 

 

Στ. Ημερήσιες και πολυήμερες εκδρομές 

Οι μαθητές που συμμετέχουν σε περίπατο, εκδρομή ή πολιτιστική επίσκεψη του σχολείου είναι υποχρεωμένοι να ακολουθούν το γενικό πρόγραμμα και τις οδηγίες των συνοδών εκπαιδευτικών. Απομάκρυνση μαθητή από την υπόλοιπη ομάδα επιτρέπεται μόνο μετά από άδεια του αρχηγού της εκδρομής. Κατά τη διάρκεια των εν λόγω δραστηριοτήτων, οι μαθητές πρέπει να έχουν κόσμια εμφάνιση και συμπεριφορά και να μην ενοχλούν ή προκαλούν τους πολίτες με τους οποίους έρχονται σε επαφή ή επικοινωνία.

 Z. Απώλεια χρημάτων ή αντικειμένων αξίας

Το Σχολείο δεν φέρει ευθύνη σε περίπτωση απώλειας χρημάτων ή αντικειμένων αξίας που οι 

μαθητές φέρουν τυχόν μαζί τους.

  • Οι περιορισμοί και οι απαγορεύσεις ισχύουν  καθ΄ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου, τόσο κατά τη διάρκεια διδασκαλίας των μαθημάτων όσο και της  παραμονής των μαθητών/ -τριών στο χώρο του σχολείου (διάλειμμα, κενό, γιορτές , εκδηλώσεις, κ. ά.).

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΜΕΤΡΑ

Η έμπρακτη αποδοχή και τήρηση των κανόνων που διέπουν τη σχολική ζωή αποτελεί υποχρέωση 

όλων των μαθητών. Αποκλίσεις των μαθητών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του 

σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στον συμμαθητή, από όλα αυτά που το 

σχολείο θέτει ως κανόνες της λειτουργίας του, θεωρούνται σχολικά παραπτώματα, αποτελούν

αντικείμενο παιδαγωγικού ελέγχου και αντιμετωπίζονται με παιδαγωγικά μέσα. 

Συγκεκριμένα, ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών έχει την παιδαγωγική ευθύνη να προβαίνει σε 

ενέργειες και να εφαρμόζει πρακτικές για τη δημιουργία στο σχολείο του κλίματος που απαιτείται για 

την υλοποίηση των στόχων της εκπαίδευσης και για τη διαπαιδαγώγηση των μαθητών έτσι, ώστε 

να σέβονται τους διαφορετικούς ρόλους και να αναγνωρίζουν την ανάγκη τήρησης των κανόνων. 

Στις περιπτώσεις των μαθητών που δεν βελτιώνουν τη συμπεριφορά τους η Διευθύντρια ή/και ο

Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών προβαίνουν στη λήψη μέτρων, τα οποία είναι: 

α) προφορική παρατήρηση, 

β) επίπληξη, 

γ) αποβολή από τα μαθήματα μίας (1) ημέρας, 

δ) αποβολή από τα μαθήματα δύο (2) ημερών, 

ε) αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

  • Εάν μαθητής/μαθήτρια παρακωλύει τη διεξαγωγή μαθήματος, είναι δυνατό να του/της επιβληθεί προφορική παρατήρηση (Ωριαία Αποβολή) και να απομακρυνθεί από την αίθουσα διδασκαλίας, οπότε απασχολείται με την ευθύνη της Διευθύντριας, λαμβάνοντας απουσία.

 

Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων-Σχολείου

Ι. Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας Σχολείου-οικογένειας 

Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Σχολείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/ριών και με τον Σύλλογο Γονέων. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο Σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό. Οι γονείς/κηδεμόνες είναι σημαντικό να συνεργάζονται στενά με το Σχολείο, προκειμένου να παρακολουθούν την αγωγή και την επίδοση των παιδιών τους σε τακτική βάση, συμμετέχοντας στις ενημερωτικές συναντήσεις που οργανώνονται από το Σχολείο. Θεωρείται αυτονόητη η στενή συνεργασία και επικοινωνία των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς και τη Διευθύντρια του Σχολείου στην επίλυση ζητημάτων που τυχόν προκύψουν. 

II. Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/ριών κάθε Σχολείου συγκροτούν τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων, που φέρει την επωνυμία του Σχολείου και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν. Ο Σύλλογος Γονέων/Κηδεμόνων βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με τη Διευθύντρια, τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών του Σχολείου, αλλά και με τον/την Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου.  

 

Πολιτική του σχολείου για την προστασία από πιθανούς κινδύνους

 Ι. Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών 

Στην αρχή του σχολικού έτους,  η Διευθύντρια του σχολείου σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων προβαίνει σε όλες τις προβλεπόμενες ενέργειες για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Στις περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, κανένα παιδί δεν αποχωρεί από το σχολείο μόνο του. Τα παιδιά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους. Όσον αφορά την προστασία από σεισμούς και άλλα φυσικά φαινόμενα, επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου του Σχολείου, με την υλοποίηση ασκήσεων ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Επίσης,  η Διευθύντρια ενημερώνει τους μαθητές και τους γονείς/κηδεμόνες τους για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών. Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων - επικίνδυνων φαινομένων, η Διευθύντρια  , οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείς/κηδεμόνες τους οφείλουν να συμμορφώνονται προς τις οδηγίες που εκδίδουν οι αρμόδιοι φορείς (π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας κ.λπ.) και να τις ακολουθούν πιστά για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της. 

II. Χώρος συγκέντρωσης σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης 

Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, ως χώρος συγκέντρωσης όλων των ευρισκομένων εντός του σχολικού χώρου κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου ορίζεται ο αύλειος χώρος.

 III. Ειδικό σχέδιο αποχώρησης λόγω έκτακτων συνθηκών 

Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής και προς τούτο πραγματοποιούνται τακτικά ασκήσεις ετοιμότητας

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας -                                                   Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του

Ο κοινά συμπεφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς/κηδεμόνες τους με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το σχολείο να οικοδομήσει, για να επιτύχει τους στόχους και το όραμά του. Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από την Διευθύντρια και τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Ο Κανονισμός κοινοποιείται σε όλους τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών προς ενημέρωσή τους στην ιστοσελίδα του σχολείου.

      1η Δεκεμβρίου 2022

       Η  αν. Διευθύντρια

       Τσέντζου Βασιλική

 

  Εγκρίνεται

Η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου (οποία έχει την παιδαγωγική ευθύνη του Σχολείου)

…………………………………………………….………… Ημερομηνία: ………………………………………….

Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης


…………………………………………………………… Ημερομηνία: ………………………………………