Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ 1ΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΓ. Ι. ΡΕΝΤΗ

 
Organization ID : E10120236
Legal name: 1st Gymnasio Agiou Ioanni Renti
Legal name: 1ο Γυμνάσιο Αγ. Ι. Ρέντη
Address: Μανδηλαρά 14 & Φλέμινγκ
Country: Ελλάδα
City: Άγιος Ιωάννης Ρέντη
Postal Code: 182 33
Telephone: +302104822814
Fax: +302104836206
Email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
 
Το 1ο Γυμνάσιο Αγ. Ι. Ρέντη «Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης» προέκυψε από τη συγχώνευση
δύο Σχολείων (2013), του 1ου και του 2ου Γ/σίου. Η Σχολική Κοινότητα αριθμεί 333
μαθητές και 40 καθηγητές. Ο αριθμός των τμημάτων Γενικής Παιδείας είναι δεκαπέντε (15)
και τα αντίστοιχα, ανά τάξη και διδακτικό αντικείμενο, Τμήματα Ένταξης-Ειδικής Αγωγής
είναι εννέα (15). Οι μαθητές/τριες είναι μεταξύ 12 και 15 ετών.
Το 1ο Γυμνάσιο Αγίου Ιωάννη Ρέντη παρέχει εκπαίδευση σύμφωνα με το αναλυτικό
πρόγραμμα του Γυμνασίου. Στο πλαίσιο της Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης, της Ανάπτυξης
δεξιοτήτων του 21ου αιώνα και του ανοίγματος του Σχολείου στην κοινωνία, το 1ο ΓΣ
υποστηρίζει ποικίλες εκπαιδευτικές δράσεις, παραπληρωματικές ή ενισχυτικές του ΑΠ, με
εθελοντική συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών. Ενδεικτικά: - Όμιλος Ρομποτικής,
Δράσεις STEM (21st-century skills). -Πρόγραμμα «Φιλοξενία» του Ιδρύματος της Βουλής
των Ελλήνων. Διασχολική Ψηφιακή Μαθητική Κοινότητα-Πολιτιστικά, Περιβαλλοντικά και
 
Αγωγής Υγείας Προγράμματα-Πρόγραμμα «Εκφράζομαι και Δημιουργώ» (inclusion
creativity)-Φιλανθρωπική δράση -Πρόγραμμα Ανακύκλωσης -Βιωματικό πρόγραμμα
«Γνωρίζω την πόλη μου. Περίπατοι με smartphone» (21st-century skills) και Ευρωπαϊκά
σχέδια Erasmus+ ΚΑ1.
Το Σχολείο αναπτύσσει τη δράση του σε ένα κοινωνικό πλαίσιο το οποίο χαρακτηρίζεται από
πολιτισμική ετερογένεια (ένας στους τρεις μαθητές είναι αλλοδαπός 1ης και 2ης γενιάς, ενώ
τα τελευταία χρόνια το σχολείο έχει στους κόλπους του και πρόσφυγες από εμπόλεμες ζώνες.
Αντιμετωπίζουμε συχνά το φαινόμενα έρχονται παιδιά -ειδικά στην Α' Γυμνασίου- που δεν
γνωρίζουν την ελληνική γλώσσα. Το σχολείο έχει επίσης τμήματα ένταξης που υποστηρίζουν
μαθητές/τριες με μαθησιακές δυσκολίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι μαθητές/τριες
που φοιτούν στα Τμήματα Ένταξης είναι στην πλειοψηφία τους, παιδιά με γενικές ή ειδικές
μαθησιακές δυσκολίες, χαμηλή σχολική επίδοση και προβλήματα ομαλής ένταξης στη
σχολική κοινότητα. Το σύνολο των μαθητών/τριών που παρακολουθούν σε αυτά τα τμήματα
πλησιάζει το 12% επί του συνόλου των μαθητών του σχολείου. Επίσης, η Σχολική Κοινότητα
υποστηρίζεται από Κοινωνικό Λειτουργό, Ψυχολόγο και Σχολικό Νοσηλευτή.
Στο σχολείο λειτουργούν από την τρέχουσα σχολική χρονιά 3 όμιλοι με καινοτόμες δράσεις
όπως:
● Την δημιουργία κοσμήματος και γουριών
● Δημιουργία παιχνιδιού με Εικονική Πραγματικότητα
● Φιλαναγνωσία-Βιβλιοθήκη-Δημιουργική Γραφή
 
Εικόνα 1: Η θέση του 1ου Γυμνασίου Αγίου Ιωάννη Ρέντη. Στιγμιότυπο από τον ιστότοπο του σχολείου:
 
 
ΣΚΟΠΌΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΌΤΗΤΕΣ
Το σχολείο μας αναζητά διαρκώς νέους τρόπους ώστε να παρέχει στους μαθητές του υψηλού
επιπέδου τυπική και άτυπη εκπαίδευση. Ωστόσο, στη σημερινή ευρωπαϊκή συγκυρία των
ραγδαίων αλλαγών σε κοινωνικό και εκπαιδευτικό επίπεδο, παρατηρούμε ότι χρειάζεται να
εμβαθύνουμε και να εμπλουτίσουμε τις μεθόδους, τις πρακτικές και το περιεχόμενο της
διδασκαλίας μας προκειμένου ν' ανταποκριθούμε σε νέα εκπαιδευτικά δεδομένα. Ειδικότερα,
οι ανάγκες των εκπαιδευτικών, των μαθητών και του σχολείου μας αφορούν τους εξής
τομείς:
Α) Τομέας ευρωπαϊκής διάστασης: Λαμβάνοντας υπόψη ότι η Ευρώπη αλλάζει, θεωρούμε
ότι είναι απαραίτητη η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα πολυπολιτισμικότητας,
διαπολιτισμικής επικοινωνίας και υλοποίησης δράσεων και δραστηριοτήτων ώστε να είναι
σε θέση να ανταποκριθούν πιο αποτελεσματικά στις νέες κοινωνικές ανάγκες και απαιτήσεις
της σύγχρονης εποχής. Ειδικά στο σχολείο μας είναι ιδιαίτερα έντονες οι κοινωνικές αλλαγές
όπου η παρουσία της πολυπολιτισμικότητας είναι πολύ αισθητή, ενώ καλούμαστε να
ενσωματώσουμε ολοένα και περισσότερους μαθητές που προέρχονται από οικογένειες
προσφύγων/μεταναστών. Συνεπώς, επείγει να καλλιεργηθεί στους μαθητές μια κουλτούρα
ανοχής και αποδοχής της διαφορετικότητας, στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών αξιών που
συνέχουν την κοινωνία μας, και παράλληλα στους εκπαιδευτικούς η γνώση και τα
παιδαγωγικά "εργαλεία" για την προσέγγιση αυτής της διαφορετικότητας.
Β) Τομέας προγραμμάτων σπουδών και δεξιότητες διοίκησης: Υπάρχει μεγάλη ανάγκη να
ενημερωθούν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας για τα εκπαιδευτικά συστήματα άλλων
ευρωπαϊκών κρατών καθώς επίσης και για τα συστήματα διοίκησης των σχολείων τους, να
επισκεφθούν δια ζώσης τα αντίστοιχα σχολεία, να συζητήσουν με συναδέλφους
εκπαιδευτικούς άλλων κρατών, να ανταλλάξουν εμπειρίες και τεχνογνωσία. Η συγκεκριμένη
ανάγκη προκύπτει από τον πειραματικό χαρακτήρα του σχολείου, το οποίο σχεδιάζει και
εφαρμόζει πιλοτικά προγράμματα και καινοτόμες διδακτικές πρακτικές προκειμένου αυτά να
διαχυθούν στα υπόλοιπα σχολεία της χώρας. Προκύπτει επίσης από την ανάγκη ανταλλαγής
εμπειριών ειδικά σε θέματα αντιμετώπισης της πολύ-πολιτισμικότητας και γενικά της
μετανάστευσης και των αυξημένων προσφυγικών ροών σήμερα στα σχολεία.
Γ) Τομέας νέων μεθόδων, εργαλείων διδασκαλίας και δεξιοτήτων προσωπικού: Το
προσωπικό του σχολείου μας χρειάζεται τον εμπλουτισμό και την περαιτέρω ανάπτυξη των
δεξιοτήτων του σε άτυπες μορφές μάθησης και βιωματικές πρακτικές, με δεδομένο ότι το
 
σχολείο μας δίνει έμφαση ιδιαίτερη σε αυτές (μουσειακή εκπαίδευση, θεατρική αγωγή,
δημιουργική γραφή, εκπαίδευση εκτός σχολικής αίθουσας). Επιπλέον, υπάρχει η ανάγκη να
επικαιροποιήσουν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου τις δεξιότητές τους στα σύγχρονα και
διαρκώς ανανεούμενα εργαλεία των ΤΠΕ.
Με την παρούσα αίτηση το Σχολείο επιδιώκει να αξιοποιήσει, να εξελίξει και να
επικαιροποιήσει τους σχετικούς με το προτεινόμενο Σχέδιο πόρους που διαθέτει, στην
κατεύθυνση της κριτικής και λειτουργικής αξιοποίησης του Αναλυτικού Προγράμματος (B.
Bernstein), με στόχευση: - τη Διαθεματικότητα και την Πολιτισμική Πρόσληψη -τη
Συμπερίληψη, την Προσαρμοσμένη στις ομαδικές ανάγκες Μάθηση (Tailor Made Learning)
και την Εξατομίκευση, -την εκτός Σχολείου Μάθηση (Outdoor Learning), -την υιοθέτηση
καινοτόμων παιδαγωγικών και διδακτικών πρακτικών για την ενίσχυση της συμμετοχής των
μαθητών, τη βελτίωση των επιδόσεων και του παιδαγωγικού κλίματος. Η Διεπιστημονική
Παιδαγωγική Ομάδα Δράσης, η οποία εισηγείται το Σχέδιο αυτό, συγκροτήθηκε από τις
ακόλουθες ειδικότητες: Ελληνικής και Γερμανικής Φιλολογίας, Μαθηματικών, Φυσικών
Επιστημών, Πληροφορικής. Η σύνθεσή της διασφαλίζει τη σφαιρική εποπτεία του
Αναλυτικού Προγράμματος και τις αναγκαίες γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις για την
υλοποίηση των Σχεδίων:
- Γνώση των ΤΠΕ, αξιοποιώντας τον εξοπλισμό (Φορητή Ηλεκτρονική Μονάδα Μάθησης:
Tablets, Ηλεκτρονικός εξοπλισμός, κ.λπ. )που αποκτήθηκε από την υλοποίηση του
Προγράμματος Eras mus+ΚΑ1 (2018) με θέμα “ Έξυπνο Σχολείο με έξυπνα κινητά και
φορητές συσκευές: η Ανεστραμμένη Τάξη στο τσεπάκι μου!”.
- Εμπειρία στη διεπιστημονική συνεργασία, οργάνωση διαθεματικών προγραμμάτων και
δράσεων(cross-curriculum).
- Ενδιαφέρον και εμπλοκή στο σχεδιασμό προγραμμάτων Πρόσληψης του Αστικού Χώρου
και της ιστορικής και πολιτισμικής στρωματογραφίας, στην κατεύθυνση της Βιωματικής και
Αυθεντικής Μάθησης σε εκτός σχολείου χώρους/πλαίσια.